Większość z nas regularnie odwiedza salony fryzjerskie. Taka wizyta nie jest dla nas niczym nadzwyczajnym, przecież regularnie umawiamy się na konkretne usługi jak strzyżenie, podcięcie końcówek itp. Co więcej – często stanowi nawet formę relaksu i miłego spędzenia czasu wolnego – szczególnie dla kobiet. Wynika to przede wszystkim z przyjemnej atmosfery w salonie, poza tym zazwyczaj wiemy już czego się spodziewać od obsługującej nas osoby. Opisanie naszych wymagań może nie należy do najprostszych, ale nasze doświadczenie z tego typu usługą jest na tyle duże aby choćby w pokrętny sposób nakierować usługodawcę na oczekiwany rezultat.
Zupełnie inaczej ma się sprawa z usługami wynikającymi z przypadku. Wyobraźmy sobie sytuację, kiedy pędzimy Trójmiejską Obwodnicą mijając kolejne węzły komunikacyjne Gdańska, Sopotu i Gdyni. Nagle słyszymy głośny huk, tracimy panowanie nad kierownicą i niemalże powodując stłuczkę wyprowadzamy pojazd na pobocze. Pęknięcie opony podczas jazdy to bardzo groźna awaria, która w połączeniu z dużą prędkością jest bardzo często śmiertelnym zagrożeniem dla kierującego i innych uczestników ruchu, dlatego tak ważna jest regularna kontrola ciśnienia i wymiana ogumienia na nowe. Wróćmy jednak do naszej sytuacji – ogromny szok, serce wali jak szalone, potrzebujemy dobrej chwili aby pozbierać myśli. Kiedy już zaczniemy myśleć racjonalnie, powinniśmy natychmiast ocenić nasze bezpieczeństwo w tej chwili i w miarę możliwości zabezpieczyć miejsce zdarzenia np. ustawiając trójkąt ostrzegawczy czy włączając światła awaryjne. Następnie należy wstępnie oszacować zniszczenia naszego pojazdu – oczywiście robimy to tylko w sytuacji, kiedy opuszczenie samochodu na dłuższą chwilę nie będzie dla nas stanowiło zagrożenia! Wstępna weryfikacja uszkodzeń jest bardzo istotna w momencie wezwania pomocy drogowej. Pęknięcie wahacza lub osi, uszkodzona stacyjka czy skrzynia biegów to objawy, które mogą uniemożliwić załadunek pojazdu na tradycyjną lawetę bez użycia specjalnych rolek transportowych bądź dźwigu. Taka informacja może zaoszczędzić nam dużo czasu oraz zmniejszyć koszt usługi w wypadku gdyby wezwane auto nie było przygotowane na taką sytuację.
Bardzo ważne jest również podanie modelu pojazdu, który uległ awarii, najlepiej wraz z jego wagą. Większe i cięższe pojazdy wymagają transportu specjalistycznymi lawetami z dodatkowym dźwigiem lub większą przestrzenią nośną, np. dwuosiowych.
Trzecią ważną informacją jest podanie możliwie jak najdokładniejszej lokalizacji w której się znajdujemy. W przypadku Obwodnicy Trójmiasta hasło „na obwodowej” może oznaczać dla pomocy drogowej poszukiwanie na niemalże 40 kilometrach drogi ekspresowej. Bardzo ważne jest podanie drogi bądź adresu, równie istotne może okazać się wskazanie pasa ruchu. Przykładowa informacja „na obwodnicy, kawałek za węzłem Matarnia w stronę Pruszcza Gdańskiego, stoję na poboczu” jest zupełnie wystarczająca, a pozwoli lawecie dojechać na miejsce zdarzenia nawet godzine szybciej w godzinach szczytu.
Dodatkowo, warto zawczasu wypytać znajomych o namiar na dobrą pomoc drogową i zapisać numer w swoim telefonie. W momencie stresu i naglącego możemy nieumyślnie, bez weryfikacji, podjąć współpracę z nieuczciwym lub nieprofesjonalnym usługodawcą. Skoro zapisujemy telefon do fryzjera, to dlaczego by nie zapisać na wszelki wypadek numeru do sprawdzonej firmy, która w trudnej sytuacji obdarzy nas profesjonalną pomocą i pomoże zminimalizować koszta?
Gdybyście znaleźli się kiedyś w tak niefortunnej sytuacji to dajcie nam znać. Pod numerem 662 512 663 czekamy na zgłoszenia 24 godziny 7 dni w tygodniu aby wam pomagać nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Obsługujemy Obwodnicę Trójmiasta, Gdańsk, Gdynię, Sopot i Pruszcz Gdański. Służymy pomocą już na etapie rozmowy telefonicznej, dalej podczas załadunku i transportu a na poleceniu sprawdzonych okolicznych warsztatów kończąc. Zapisz nasz numer – nie zawiedziesz się 🙂
0 Komentarzy